בשלב זה התלמידים מתחילים את דרכם בלימוד תלמוד, והקשיים המרובים מתעוררים. השפה הזרה, חוסר הסדר הנראה במבט ראשון, הדיון התלמודי הסבוך, שמות חכמים שאינם מוכרים, ועוד. התלמיד אבוד במרחב סוגיות אין סופי, כשנקודת ההתחלה של המסכת אמנם ברורה, אך ההמשך נראה כטקסט רציף בלי סוף… מי מתייחס למי? מי מקשה על מי? מי חולק על מי? מי אומר מה?
בתכנית "ודיברת בם" אנו מתמודדים עם הקשיים שיש בצעדים הראשונים בעולם התלמוד. לצד העיסוק העיקרי בלימוד פרקי גמרא, אנו מלמדים את מיומנויות הלמידה הבסיסיות הנדרשות ללימוד תלמוד. שלב אחרי שלב, מיומנות אחר מיומנות, התלמיד קונה את היכולות הנדרשות, לפי קצב הלימוד שלו. את המיומנויות הנלמדות הוא מיישם "עובר לעשייתן" כבר בסוגיה הבאה שהוא לומד.
השיפור ניכר מיד, ומגביר את המוטיבציה להמשך העבודה. עם ההצלחה באה גם השמחה מהלימוד, והמוטיבציה ממשיכה לעלות.
על אף ההרגל בהוראה פרונטאלית, כאשר מלבד הוראת הגמרא המשאבים של המורה מושקעים באפיקים רבים נוספים, כמו משמעת, גישור על פערים בין הרמות השונות, וכדומה, בתכנית הלימודים שלנו עוברים ללימוד בית מדרשי אותנטי! התלמידים לומדים בחברותות, כאשר המורה מסתובב ביניהם, עונה על שאלות ומשקיע את כל זמנו בקידום התלמידים.
התכנית אורכת כ-3 שנים, וכוללת חומרי למידה ברמה הגבוהה ביותר: חוברת לתלמיד, מדריך למורה, מרכזי למידה ממוחשבים, פלקטים ומבחנים דיאגנוסטיים.
כמו כן, כל מורה עובר השתלמות מקצועית מעמיקה ברמה גבוהה, וזכאי לליווי במהלך השנה כולה, בהתאם לצרכו ורצונו. אף מורה לא נשאר לבד בשטח!